Andningsresan – Breathwork/Andningsterapi Online – inre healingresa

Sker Online i din hemmiljö. Medveten andning Djupandning i 1h. Rytmisk musik kommer att fördjupa din process. Vi börjar i ett samtal om var du befinner dig känslomässigt, fysiskt, mentalt. Du formar en intention för ditt andningsarbete. I viloläge på Yogamatta , soffa, säng eller madrass ger du dig hän dina andetag. Du kan hamna i lättare eller djupare trance. En del upplever sina fysiska förnimmelser i här och nu mer. Andra kommer in i känslor, minnen och även mer trancendentala tillstånd.

Varför Djupandas?

Djupandning är ett effektivt verktyg för att släppa det analytiska sinnet och skapa trance. När sinnet har släppt på det styrda tänkandet så kan underliggande psykiska skikt komma till ytan. Det kan leda till insikter, läkning och förändring. För att citera Stanislaf Grof, grundaren till holotropisk djupandningsmetod: Djupandning ”kan ge djupa insikter om verklighetens natur, långt bortom vad som finns tillgängligt i det vardagliga medvetandetillståndet. Ibland sker detta i små steg, andra gånger i form av stora genombrott”…detta ger rum ”för helande , självutforskning, konstnärlig inspiration, transcendentala upplevelser m.m”

Vad kan du förvänta av din Andningsresa?

Vissa andningsresor innebär kontakt med känslor, minnen från barndom. Det är inte ovanligt med minnesbilder från födelsen tillvaron i livmodern. Även tidigare liv, transcendentala, transpersonella upplevelser kan uppstå. Att stanna upp och notera dina tankar kan vara en ovärderlig startpunkt i din andningsresa och leda dig till självförståelse utrensning och healing. Du kan även komma att segla iväg in i skön avslappning och uppleva svävande tillstånd, djup närvaro, tacksamhet och förnöjsamhet

I en Online session hittar du en plats i ditt hem där du bekvämt kan ligga ner eller sitta och andas. Du behöver ha en filt för att hålla dig varm. Ett headset kan behövas till musiken från Zoom i din dator, men är inte nödvändigt. Eventuellt näsdukar om tårar kommer, en kudde att skrika i om ilska dyker upp. Vid munandning kan läppsyl behövas för att inte torka ut läpparna.

När bör du vara försiktig med kraftig Djupandning

Man ska vara försiktig med djupandning om man har högt blodtryck, är gravid, vid stroke, epilepsi, diabetes 1, allvarlig astma, psykoser och schizofreni, bipolär diagnos typ 1, har mycket känsligt nervsystem, under drog- och alkoholpåverkan, eller äter många mediciner.


Hur funkar en session?

  1. Du berättar vad du behöver i din session. Det gör att du öppnar upp för djupare vara inom dig. Vi bestämmer hur jag bäst kan stödja dig under processen. Till exempel kan vi välja ut lämpliga affirmationer, helande bilder, EFT-tapping med mera. Du kan till exempel välja en shamansk Andning med shamanskt fokus eller inre barn-fokus, födelse-fokus, tidigare liv-fokus, problemområde-fokus.
  2. Du lägger dig sedan bekvämt på yogamatta, soffa, säng, madrass, golv eller det du väljer. Filt och ett glas vatten bör finnas inom räckhåll
  3. Mjuk musik sätter igång i samband med att du börjar djupandas. Musiken övergår i rytmisk trumbaserad musik gärna från urbefolkningar med samvaro med moder jord. Musiken blir lugn mot slutet när du går in i vila och meditation.
  4. Du integrerar genom att skriva, reflektera. måla eller på ditt unika vis vad du erfarit under sessionen.
  5. Vi avslutar med ett sammanfattande samtal.

Jag checkar in regelbundet för att stödja dig i din process. Du blir ombedd att bevittna det som kommer upp inom dig oavsett vad det är.