Gå djupt med guidad Breathwork/Andningsterapi Online

Sker Online i din hemmiljö. Conscious Connected breath/Djupandning i 1h. Rytmisk musik kommer att fördjupa din process. Vi börjar i ett samtal om var du befinner dig känslomässigt, fysiskt, mentalt. Du formar en intention för ditt andningsarbete. I viloläge på Yogamatta eller på mjukare underlag ger du dig hän dina andetag. Du kan hamna i lättare eller djupare trance. En del upplever sina fysiska förnimmelser i här och nu mer. Andra kommer in i känslor, minnen och även mer trancendentala tillstånd.


Varför Djupandas?

Djupandning är ett effektivt verktyg för att skapa intensiva processer mot läkning och förändring. För att citera Stanislaf Grof, grundaren till holotropisk djupandningsmetod: Djupandning ”kan ge djupa insikter om verklighetens natur, långt bortom vad som finns tillgängligt i det vardagliga medvetandetillståndet. Ibland sker detta i små steg, andra gånger i form av stora genombrott”…detta ger rum ”för helande , självutforskning, konstnärlig inspiration, transcendentala upplevelser m.m”

Trauma, stress och blockeringar kan komma att rensas ut. Ditt system bestämmer vad som är läge att medvetandegöra och kanske släppa. Ilska, rastlöshet, sorg med mera kan komma till ytan. Bilder minnen från barndom, födelse, livmodertillvaron, tidigare liv så väl som mer trancendentala, transpersonella upplevelser kan uppstå. Det vi är redo för sker. Det vi inte är redo för är heller inte möjligt.

I en Online session hittar du en plats i ditt hem där du bekvämt kan ligga ner eller sitta och andas. Håll dig gärna varm med en filt över dig.


Distans Healing

Jag fokuserar en helande intention för dig och din process. Min tanke, känsla och medvetande håller jag högt, i änglaenergi. Jag sänder den som distanshealing till dig.


Hur funkar en session?

  1. Du berättar vad du behöver i din session. Det gör att du öppnar upp för djupare vara inom dig. Vi bestämmer hur jag bäst kan stödja dig under processen. Till exempel kan vi välja ut lämpliga affirmationer, helande bilder, EFT-tapping med mera. Du kan till exempel välja en shamansk Andning med shamanskt fokus eller inre barn-fokus, födelse-fokus, tidigare liv-fokus, problemområde-fokus.
  2. Du lägger dig sedan bekvämt på yogamatta, soffa, säng, madrass, golv eller det du väljer. Filt och ett glas vatten bör finnas inom räckhåll
  3. Mjuk musik sätter igång i samband med att du börjar djupandas. Musiken övergår i rytmisk trumbaserad musik gärna från urbefolkningar med samvaro med moder jord. Musiken blir lugn mot slutet när du går in i vila och meditation. Du integrerar på ditt vis vad du erfarit under sessionen.
  4. Vi avslutar med samtal kring det du behöver.

Jag checkar in regelbundet för att stödja dig i din process. Du blir ombedd att bevittna det som kommer upp inom dig oavsett vad det är.


När bör du vara försiktig med Djupandning

Man ska vara försiktig med djupandning om man har högt blodtryck, är gravid, vid stroke, epilepsi, diabetes 1, allvarlig astma, psykoser och schizofreni, bipolär diagnos typ 1, har mycket känsligt nervsystem, under drog- och alkoholpåverkan, eller äter många mediciner.