Vill du komma till ro, gå ner i varv och uppleva stillheten inuti. Här ges varsam, lugn beröring/healing för att öka avslappning och närvaro och få dig att komma djupare ner i ditt medvetande.

Hur går lugnande beröring, healing till

Jag ger lugnande beröring, healing utifrån healingformen deeksha och mitt meditationsfokus på inre ljus.

Du ligger ner vilsamt på brits och om du vill med lugn musik på i bakgrunden. Du behåller kläder på eller om du vill ha healing på huden då väljer du att vara bar på rygg och ben. Du viras in i värmande filt. Terapeutens händer placeras stilla där du antingen själv berättar att du håller smärta, oro, sorg eller enligt metoder för healing/beröring. Varma stenar som värmebehandling finns att tillgå. Värme lugnar ner och ökar kroppsnärvaro

Om du kommer i kontakt med minnen, stressande tankar eller känslor så är du fri att uttrycka detta i ord eller känslor. Som ett led i healingprocessen.

Om du vill guidar jag dig med ord i att notera, medvetandegöra och hålla fokus på dina fysiska förnimmelser. Jag kan hjälpa dig att finna en inre plats av lugn och trygghet. Du kan också välja att ta emot behandling under tystnad.

Vi kommer överens om behandlingens upplägg innan sessionen börjar.

Behandlingen är 30 eller 45 minuter lång. För priser se nedan.

Sätt en valfri intention för behandlingen

Du kan sätta en intention av att samtidigt notera vad du upplever inom dig, psykiskt och fysiskt. Detta för att öka din medvetenhet. Du vinnlägger dig då om att uppmärksamma på vilket sätt healingen påverkar dig och hur det som pågår inom dig känns. Du kan passa på att notera innehållet i dina eventuella tankar och andningen som sveper in och ut. Du noterar var och hur lugnet och avslappningen känns. Vill du så kan du låta ditt sinne vila i en fin inre bild och på så vis ytterligare öka känslan av lugn. Inre vilsamma bilder kan till exempel vara en strand, en stilla i sjö, en lummig skog, vacker äng och så vidare. Notera det som känns mest lugnt och tryggt inom dig och återvänd hit om du tappar fokus

Detta lugn kan du sedan återvända till igen och igen som en del av din egen meditation, avslappningsträning eller trauma healing.